Choose another country or territory to see the content you are shopping for online.

Sopimusehdot

Yleistä 

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.garphyttan.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Interteko AB Surahammar (Garphyttan) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. 

Tietoja yrityksestä

Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi: 

Interteko AB Surahammar, 

Enbärsvägen 18, 

735 37 Surhammar, 

Ruotsi 

Y-tunnus: 559228-2411

ALV-tunnus: SE559228241101

Puhelin: 09 42457398

Sähköposti: customerservice@garphyttan.com

Hinnat ja maksu

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja, katso lisää alta kohdasta ”Toimitus”. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kun verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.

Verkkokauppa maksupalveluna toimii Klarna Checkout. Klarna puolestaan tarjoaa sinulle asiakkaana useita eri maksuvaihtoehtoja. Klarna esittää sinulle vaihtoehdot heti, kun sinut on tunnistettu. Tiedot, jotka sinun on määritettävä tunnistamiseen, voivat vaihdella tilauksen ja asiakkaan välillä. 

Korttimaksu

Korttimaksut salataan maksukumppanimme Klarnan toimesta. Jos käytät maksamisessa luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä. Maksu veloitetaan kortilta samana päivänä, kun tilaus lähetetään. Hyväksymme seuraavat kortit: VISA, MasterCard ja American Express.

Klarna-lasku

Maksaessasi laskulla, lähetetään lasku sinulle samana päivänä kuin tuotteet lähetetään varastoltamme. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää laskien siitä päivästä, jona tuotteet lähetetään meiltä. Laskulla maksamiseksi maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarvioinnin suorittamiseksi ja tilauksen lähettämistä varten väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Klarnan laskuehdoista täältä.

Klarna-laskulla maksaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Klarnan ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.

Klarna-osamaksu

Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksu ja Klarna-tili. Aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa, saat tavarat ennen maksamista. Voit jakaa maksun 6, 12 tai 24 kuukauteen. Klarna-tili jakaa laskut siten, että saat vain yhden laskun kuukausittain, johon kaikki kuluneen kuukauden aikana ostamasi Klarna-laskut kerätään. Lue lisää Klarna-osamaksun ja Klarna-tilin ehdoista täältä. 

Toimitus

Pyrimme lähettämään tilaukset arkisin 24 tunnin sisällä tilauksen tekemisestä. Viikonloppuna tai pyhäpäivinä tehdyt tilaukset lähetetään yleensä seuraavana arkipäivänä. 

Tilauksesi toimittaa Posti, Postnord, DHL tai UPS. Tilaukset toimitetaan valitusta toimitustavasta riippuen kotiosoitteeseesi tai noutopisteelle. Voit seurata tilauksesi kulkua seurantatunnuksella, joka lähetetään sähköpostiisi. 

Toimitusaika

Normaali toimitusaikamme on 2-6 arkipäivää siitä laskien, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme

Toimitusmaksu

Toimituskulu riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitusmaksu noutopisteelle on 5,90 euroa ja kotiinkuljetuksen hinta on 9,90 euroa. Yli 69 euron tilauksiin tarjoamme ilmaisen noutopistetoimituksen. 

Noutamattomat tilaukset

Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Noutamattomista tilauksista veloitetaan 20 euron maksu. 

Peruutusoikeus ja palautukset

Toivomme, että olet täysin tyytyväinen meiltä ostamiisi vaatteisiin. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 90 päivän palautusoikeus siitä päivästä laskien, jolloin vastaanotat tuotteen.

- Tarjoamme 90 päivän palautusoikeuden. Tämä tarkoittaa sitä, että voit lähettää tuotteen meille palautuksena 90 päivän sisällä siitä päivästä laskien, jolloin olet vastaanottanut tuotteen. - Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikunnossa.
- Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa, ja kaikkien tuote
- ja hintalappujen on edelleen oltava kiinni tuotteessa.

Palautusohjeet:

  1. Kirjaudu käyttäjätilillesi ja siirry tilaushistoriaan. Jos olet unohtanut salasanasi, klikkaa kohtaa 'Unohtunut salasana'. Jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta, on käyttäjätili luotu automaattisesti.
  2. Valitse tilaus, jonka haluat palauttaa. Klikkaa kohtaa 'Rekisteröi palautus' ja ilmoita, mitkä tuotteet haluaisit palauttaa. Klikkaa 'Lähetä lomake' -kohtaa.
  3. Klikkaa sitten 'Lataa palautustarra' -kohtaa ja tulosta palautustarra. Kiinnitä se palautuspakettiin.
  4. Sulje paketti huolellisesti. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja kaikkien tuote-ja hintalappujen tulee olla paikoillaan. Vie sitten palautus palvelupisteeseen. Muista säilyttää kuitti palautuksesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen!
  5. Saat ilmoituksen, kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautuksen. Rahanpalautus tehdään samalle tilille/kortille, jolta tilaus on alunperin maksettu. Hyvityssummasta veloitamme samalla 5,9 euron käsittelykulut.

Tuotteen vaihtaminen:

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, tee ensin palautus ylläolevien ohjeiden mukaisesti. Tilaa sitten vaihtotuote verkkokaupasta. Kun palautus on käsitelty, saat siitä rahanpalautuksen. Mikäli olet valinnut maksutavaksi Klarnan laskun, tehdään hyvitys tuotteesta ja toimituskuluista laskulle.

Etkö ole varma oikeasta koosta? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme mielellämme oikean tuotteen valinnassa!

Puhelinnumero: +46 10 551 79 09 (ma-pe klo 9.00-16.00)
Email: customerservice@garphyttan.com

Löydät koko-oppaamme miehille TÄÄLTÄ ja naisille TÄÄLTÄ.

Suosittelemme myös tutustumaan koko-oppaaseemme. Oppaassa neljä mallia kertovat, mitä kokoja he käyttävät Garphyttanin vaatteista.

Mikäli palautettu tuote on käytetty tai sitä on kokeiltu enemmän kuin on tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja käytettävyyden testaamiseksi, on Gaprhyttan Original AB:llä oikeus vähentää arvon menetys tuotteen hinnasta. Tämä voi olla tuotteen koko hinta.

Hyvitys

Jos palautat kaikki tilauksen tuotteet, hyvitämme koko tilauksen arvon lukuun ottamatta 5,9 euron palautuskuluja. Mikäli olet maksanut ostoksesi Klarna-laskulla, vähentää Klarna palautetun tuotteen hinnan laskulta tai mitätöi laskun kokonaan. Mikäli olet jo maksanut laskusi, tekee Klarna rahanpalautuksen sille tilille/kortille, jolta ostos on maksettu. Suosittelemme asettamaan Klarna-laskun taukotilaan vaihdon/palautuksen ajaksi Klarnan sovelluksessa, jotta lasku ei eräänny.

Reklamaatio

Kuluttajana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote 24 kuukauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta, mutta kuitenkin kohtuullisen ajan sisällä virheen havaitsemisesta. Kohtuulliseksi ajaksi katsotaan kaksi kuukautta Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, ei tuotteen normaalia kulumista. Voit tehdä reklamaation palauttamalla tuotteen palautusohjeiden mukaan. Valitse kuitenkin palautuksen syyksi reklamaatio ja kirjoita reklamaation syy tekstikenttään.

Hyvitämme reklamaation lähetyskulut, mikäli olet käyttänyt palautukseen palautustarraamme. Emme käsittele postiennakkopaketteina lähetettyjä palautuksia. Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston päätöksiä.

Kuljetuksen aikana tapahtuneet vauriot tulee ilmoittaa kohtuullisen ajan sisällä. Mikäli havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksessa vastaanottaessasi tilauksen, tulee tämä mainita lähetyskuitissa jo lähetystä noutaessasi.

Noutamattomat paketit. Pidätämme oikeuden veloittaa 30 euron arvoiset käsittelykulut noutamatta jääneistä lähetyksistä.

Arvonalennusvähennys

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan. 

Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu verkkokaupalle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron. 

Reklamaatio-oikeus

Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellisestä tuotteesta 24 kuukauden sisällä tuotteen vastaanottamispäivästä. Valitusoikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja Garphyttan:in välillä, tai muuten osoitettavia virheitä. Garphyttan vapautuu korvausvastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi. 

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuotteesta kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan aina kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee. Tämä ei ole pakollista mutta auttaa meitä löytämään vian ja lyhentää reklamaation käsittelyaikaa.

Varaukset

Garphyttan pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Ylivoimainen este

Garphyttan:illa on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Garphyttan ei ole mahtanut mitään tai joita Garphyttan ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Garphyttan:in viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Garphyttan:in vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Garphyttan ei olisi kohtuudella voinut välttää.

Erimielisyydet

Riidat Interteko AB Surahammar ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Garphyttan lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta tai soittamalla numeroon 0295536901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI